VOG aanvragen gemeente Utrecht

In de gemeente Utrecht een VOG aanvragen die u nodig heeft voor een nieuwe functie, visum, vergunning of emigratie, hoeft niet per se bij de gemeente Utrecht, maar kan ook eenvoudig en snel bij het VOG-Loket. Het VOG-Loket behandelt uw online aanvraag binnen 2 werkdagen en stuurt deze door naar Dienst Justis, die de VOG uitgeeft.

Waarom een VOG?

In een Verklaring Omtrent het Gedrag staat dat er geen bezwaren zijn om een bepaalde taak of functie uit te voeren. Een werkgever kan hierom vragen als u nieuw in dienst komt, maar in sommige gevallen is een VOG ook nodig om een visum of vergunning te krijgen. Vooral in de zorg, het onderwijs en bij sociaal-maatschappelijk werk is een VOG vaak verplicht.

Eenvoudig online een VOG aanvragen

Een VOG aanvragen bij de gemeente Utrecht kan wat tijd in beslag nemen, omdat u hiervoor een afspraak moet maken. Bij VOG-Loket is het mogelijk om online een VOG-aanvraag te doen. Voor het aanvragen van een VOG betaald u bij VOG-Loket in totaal €56,35. Deze betaling zal in twee gedeeltes gaan, namelijk €22,50 aan VOG-Loket en €33,85 aan Dienst Jusits.

Kosten vergelijk VOG-aanvragen

Wij hanteren eerlijke tarieven en zijn één van de goedkoopste in de markt. Zie hieronder een prijsvergelijk:

Organisatie Tarief Kosten Justis Totaal
VOG-Loket € 22,50 € 33,85 € 56,35
vogdomein.nl € 39,95 € 33,85 € 73,80
digivog.nl € 41,35 € 33,85 € 75,20
mijnverklaring.nl € 41,35 € 33,85 € 75,20
vog-aanvraag.info € 29,95 € 33,85 € 63,80

*Tarieven per 27-1-2020
**Tarieven zijn inclusief BTW

Hoe vraag ik een VOG aan in Utrecht?

U komt in aanmerking voor een online VOG-aanvraag als u:

  • Bent ingeschreven bij de gemeente Utrecht (BRP)
  • Een burgerservicenummer heeft
  • Beschikt over een gebruikersnaam en wachtwoord van uw DigiD
  • De mogelijkheid heeft om met iDEAL te betalen
  • Een werkend e-mailadres heeft

Op de website van VOG-Loket volgt u vervolgens de volgende stappen:

Stap 1: Vul uw gegevens in op het online aanvraagformulier en betaal via iDEAL het eerste gedeelte aan VOG-Loket.

Stap 2: VOG-Loket verwerkt u aanvraag binnen 2 werkdagen en stuurt de gegevens door naar Dienst Justis. Voor spoedaanvragen is dit binnen 4 uur op werkdagen.

Stap 3: Nadat wij uw aanvraag verwerkt hebben, ontvangt u binnen 24 uur een e-mail van Justis met daarin naar de DigiD-inlogpagina.

Stap 4: Log in met uw DigiD en betaal het resterende bedrag aan Justis, het betreft een bedrag van €33,85.

Stap 5: U ontvangt binnen uiterlijk vier weken de VOG bij u in de gemeente Utrecht.

VOG aanvragen gemeente Utrecht

Gaat u liever naar de gemeente Utrecht om de VOG aanvraag te doen? Dit kan natuurlijk ook. Vergeet dan niet tijdig een afspraak te maken, het ingevulde aanvraagformulier en een geldig legitimatiebewijs mee te nemen. Houd er daarnaast rekening mee dat u de VOG direct af dient te rekenen.

Vragen?

Als u een vraag heeft over uw VOG-aanvraag, neem dan contact op met het VOG-Loket. Wij helpen u graag verder. Wij zijn te bereiken via de website, per telefoon op 085 004 36 42 of via de chat.

'Wij willen het online verwerken van VOG's makkelijker maken.' Meer informatie
VOG-Loket